چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

همشهري آنلاين: تارنماي لبناني النشره روز چهارشنبه به نقل از صلاح بردويل از رهبران جنبش فلسطيني حماس نوشت: روابط ما با ايران و حزب الله قطع نشده و آن چه رخ داده، فقط اختلاف نظر است.

بنابر گزارش، مسوول اداره رسانه های حماس با تاکید بر این که فلسطینی ها صاحب حق و خواسته عادلانه ای بوده و در جست و جوی پشتیبانی برای خدمت به مساله فلسطین و مقاومت هستند، گفت که آن جنبش متعرض ایران و حزب الله نشده است تا روابط دو طرف قطع شود.

وی در گفت وگویی با خبرنگار النشره در فلسطین اشغالی خاطرنشان کرد: جنبش حماس از حامیان مساله فلسطین و مقاومت استقبال می کند.

بردویل افزود: حماس با ایران و حماس قطع رابطه نکرده است، آن چه پیش آمد، اختلاف نظر درباره بحران سوریه و ورود حزب الله به درگیری ها بود.

وی اضافه کرد: واژه قطع رابطه را به کار نمی گیریم و خواهان آن نیستیم.

بردویل در مورد از سرگیری روابط حماس با ایران و حزب الله گفت: نمی توانم در مورد تفاهم های صورت گرفته با ایران سخن بگویم فقط باید گفت که تماس ها برقرار بوده و قطع نشده است.

عضو رهبری حماس درباره سخن برخی ها مبنی بر این که حمایت حزب الله و ایران از جنبش حماس در چارچوب حزب و منافع جنبش بوده، گفت: این حمایت نه حزبی بلکه در خدمت مساله فلسطین و مقاومت است. مساله میهن است. حماس در پی آنانی است که در رویارویی با اشغالگران اسراییلی در کنار جنبش باشند.

وی بر روابط حماس با تمامی گروه ها به شرط تاثیر مثبت آن بر ملت فلسطین و پشتیابی از ملت و مقاومت تاکید ورزید.

به نوشته النشره، احمد یوسف از رهبران حماس پیشتر گفته بود که دیدارهای مهمی میان رهبری حماس و مقام های ایرانی و حزب الله برای حل و فصل اختلاف های ناشی از موضع گیری در برابر رخدادهای سوریه و بازگرداندن روابط به روند سابق انجام شده است.

به گفته یوسف، در این دیدارها، روابط راهبردی میان حماس و ایران بررسی و تصریح شد که حماس شریک راهبردی ایران بوده و رژیم اشغالگر اسراییل دشمن مشترک به شمار می رود.

کد خبر 226257
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز